söndag 4 maj 2008

mitt sega jobb.

Jag har ett väldig lugnt jobb, fööör lugnt jobb. Butiken där jag jobbar är en liten dyr dam affär. Kriss heter den och är en kedja som finns lite överallt i landet och i andra länder. Men det härligaste med mitt jobb är ändå människorna man träffar, så otroligt underbara. Blir ju en helt annan kundkontakt såhär än tex på h&m. Just nu har våran lilla butik ingen butikschef men dem ska snart tillsätta en ny. Då blir det antagligen inte så mycket jobb kvar för mig och Carro E. Men då hoppas jag faktiskt att man kanske kan få förflytta sig till NK eller till Linnea i gbg. Man kan ju hoppas att dem behöver folk;) Som jag skrev tidigare, dags att röra på sig nu. Plus att mitt x kommer hem om bara några månader. Jag kommer aldrig i hela mitt liv klara av att bo i samma stad som honom, att ens veta att han är i närheten, neej det går inte. För känsligt och det kommer aldrig försvinna, kan låta klyschigt men vissa saker vet man. Så jag MÅSTE börja se mig om efter nya alternativ jag kollar platsbanken varje dag i olika städer och hoppas det dyker upp ngt intressant. Men det ända jag behöver veta är hur man ställer sig i ngn form av bostadskö. Måste ta reda på det. Det kommer bli ett ensamt och nytt liv. Bara jag och Alicia och jobb ingen mormor och morfar elr ngt. Jag hoppas verkligen jag genomför det här och inte fegar ur, jag behöver det här. För att gå vidare.. Plus att min käresta Carro flyttar till hösten och alla andra vänner är ju aldrig hemma. Julia far till London, resten är väl i Norge elr ngnstans i världen. Eller ja i gbg finns dem också och i sthlm.. Så helt ensam i gävle elr helt ensam på ett nytt ställe, då väljer jag det sistnämnda. Wish me luck vi får se resultatet inom ett halvår.

Inga kommentarer: